Werk Ervaring

Werkgever: CERM NV

Periode: 01/2024 – 05/2024

Positie binnen bedrijf: System & Customer Technical Support

Details: Technische en infrastructuur technische ondersteuning bieden aan klanten van het CermBoXX product. 1/5de helpdesk werk, 4/5de projectwerk voor grotere ingrepen/projecten.

Creëren van optimalisaties in workflows, voornamelijk met behulp van scripts.

 

 

Werkgever: UnifiedPost NV (UP-NXT NV)

Periode: 03/2021 – 09/2023

Positie binnen bedrijf: Internal Helpdesk End User Computing & Sys Admin

Details: Telefonische, mail, chat en via ticketsysteem ondersteuning bieden aan alle medewerkers in de 3 filialen in België, alsook de hele EMEA afdeling (voornamelijk Engelstalig, maar ook Nederlands en Frans) voor alle basis computer issues, alsook 2nd line bijstaan bij algemeen onderhoud van de computers (AV centraal updaten, verslagen maken omtrent computerpark), alsook On- en Offboardingen van alle medewerkers (Google Enterprise, Microsoft Office licensing, ESET, Jira, BitBucket,…), hardware stock overzicht, bestellingen nieuwe hardware regelen, overzicht terugkerende hardware van bedrijfsverlaters, installatie en onderhoud van conference hardware en bezoekerregistraties, etc

 

Werkgever: Barco

Periode: 03/2020 – 03/2021

Positie binnen bedrijf: Technical Helpdesk Agent

Details: Technische ondersteuning voor de hele EMEA regio van het Barco gamma naar Externe klanten (zowel eindklanten, als Distributors en resellers). Zowel via mail, eTickets en telefonie. Meerdere kortere opdrachten met gelijkaardige inhoud



Meerdere kortere opdrachten met gelijkaardige inhoud


Werkgevers: Roger & Roger, Joris Ide, Recticel

Periode: 02/2018 – 10/2018, 10/2018 – 06/2019, 06/2019 – 03/2020

Positie binnen bedrijf: IT Support Operator / System Engineer

Details: Allround IT medewerker. Voor deze bedrijven was ik verantwoordelijke voor 1ste lijn support, alsook 2de, telefonisch, Remote Control of ter plaatse. Van installeren van switchen, afpatchen van netwerkkabels, configureren van switchen, installeren van (virtuele) servers, onderhoud van de Active Directory, opstellen van Group Policies, Powershell scripting, Domein migratie tot installeren van software voor eindgebruikers, support op smartphones, data recovery van defecte schijven, etc… Ongeveer alle mogelijke IT support die een bedrijf nodig kan hebben. In deze functie werk ik ook nauw samen met externe firma’s voor verdere IT support die intern niet geleverd kan worden, zoals programmeren van sectorspecifieke hardware. 

Ik ben ook gewend te werken op verschillende werkplaatsen en me te verplaatsen over langere afstanden.

 


Thermote & Vanhalst (Internationaal heftruck & -onderdelen bedrijf)


Periode: 04/2017 – 02/2018

Positie binnen bedrijf: Asssistant IT Administrator

Details: Een interne promotie binnen de helpdesk. In deze taak bied ik minder rechtstreekse ondersteuning aan eindgebruikers, maar ben ik meer bezig met de grotere lijnen en geef ik rechtstreekse ondersteuning aan de 2de lijn Administrators.

Taken zoals:

– Oplijsting van alle IT infrastructuur (rack servers, switches, storage devices), fysiek, alsook via Powershell Scripting

– Opzetten van een beta test van nieuwe interne software

– Aanmaken van tokens voor VPN toegang op het bedrijfsnetwerk via Citrix en Global Protect

– Ondersteunen van het interne Cisco telefoonnetwerk

– 1ste lijn operatoren ondersteunen met alle technische vragen, alsook franstalige oproepen overnemen

– Brainstormen over grotere structurele veranderingen aan het interne computer netwerk

– Deel van het Digital security team, verantwoordelijke voor de spam en phishing mails te onderscheppen,  …

 

Periode: 04/2015 – 04/2017

Positie binnen bedrijf: ICT Support Advisor

Details: Interne Helpdesk medewerker. Ondersteuning bieden aan de eindgebruikers (2000 medewerkers nationaal & 4000 medewerkers internationaal) met allerhande IT problemen, van algemeen Windows, alle MS Office applicaties, LibreOffice, Active Directory, DNS, VMware applicaties, Vsphere, Linux omgevingen, Unix interfaces, TVH specifieke applicaties, tot hardware zoals printers, barcode scanners, multifunctionals, smartphones, tokens, etc…

Dit alles in het Nederlands, Engels en Frans.

 


Compusoft (Computerwinkel)


Periode: 09/2011 – 04/2015

Positie binnen bedrijf: Computertechnicus

Details: Interne technicus verantwoordelijk voor:

- Alle herstellingen (hard- en software, desktops, laptops, smartphones, tablets, GPS systemen, ...) van consumenten en kleine bedrijven en assemblage van desktops

- Ondersteuning bieden aan klanten van de winkel omtrent alle mogelijke IT vragen (telefonisch, via Remote Desktop, Teamviewer en in de winkel)

- Ondersteuning op smartphones en tablets van allerhande merken

 


Belgacom (Telecom sector)


Periode: 09/2006 – 09/2011

Positie binnen bedrijf: Operator expert

Sector: Telecommunicatie diensten

Functiecategorie: Helpdesk & Technical Support

Details: Operator 1ste lijn in CHC Kortrijk waar ik alle residentiële diensten van Belgacom ondersteunde. Dit omvatte technische ondersteuning aan residentiële klanten en KMO’s, voor installatie of bij problemen van vaste telefonie, Internet, Belgacom TV, VoIP telefonie en coördineren van wachtdiensten voor urgentieklanten, priority klanten en andere.

Daarbij was ik binnen het CHC ook de IT verantwoordelijke voor lokale problemen van operatoren. Dit varieert van hardware problemen, installaties, tot software instellingen van Office pakketten of Belgacom specifieke applicaties. Ook het detecteren en escaleren van algemene IT problemen binnen Belgacom behoorde tot mijn takenpakket.

Daarenboven zat ik in een team van experts voor problemen met nieuwe aansluitingen van klanten. Hier ging het vooral over het coördineren van escalaties binnen Belgacom onder de betrokken diensten.


Periode: 09/2005 - 09/2006

Positie binnen bedrijf: Technicus Eindapparatuur

Sector: Telecommunicatie diensten

Functiecategorie: Helpdesk & Technical Support

Details: Technicus Eindapparatuur op de Helpdesk Residentieel bij Belgacom met specialisatie op de Value Added Services onderdelen van telefonie (CLIP, CNIP, Phonemail, CW, …)

 


Weekendwerk en vakantiejobs


Werkgever: Restaurant Athina

Periode: 06/2003 - 06/2004

Details: Hulpkok, kuiser en afwasser binnen het restaurant. (Weekendwerk)


Werkgever: Quick Deinze

Periode: 07/2000 - 06/2003

Keukenpersoneel (Weekendwerk en vakantiejob)